De 5 meest gelezen artikelen van 2024

2024 stond in het teken van inspirerende onderwerpen en trends in de digitale wereld. Van de rol van AI en digitale inclusiviteit tot de impact van de Europese Toegankelijkheidswet (EAA), de kracht van videocontent en nieuwe manieren van online zoeken. We blikken terug op de vijf artikelen die dit jaar het meest werden gelezen. 

1. EAA 2025: Wat betekent de Europese toegankelijkheidswet voor jouw organisatie?

Met de komst van de Europese Toegankelijkheidswet (EAA) in 2025 staan organisaties voor grote uitdagingen en kansen. Het verplicht organisaties om digitale diensten toegankelijk te maken voor mensen met een beperking. Wil jij meer lezen over wat deze wet inhoudt en wie eraan moet voldoen? Lees dan snel verder. Met praktische tips ben je tijdig voorbereid.

2. AI moet ons meer mens maken, niet minder!

We gingen in gesprek met Hans Schuurmans, onder andere bekend als auteur van het boek 'AI am a Human'. Hij legt uit waarom organisaties nú moeten inspelen op de ontwikkeling rondom kunstmatige intelligentie om voorop te blijven lopen. Volgens Schuurmans neemt AI niet alleen repetitieve taken over, maar creëert ook ruimte voor empathie, creativiteit en innovatie. 

3. Digitale toegankelijkheid voor doven en slechthorenden

Doven en slechthorenden komen uitdagingen tegen bij het gebruik van digitale middelen. Digitale toegankelijkheid biedt oplossingen om websites en digitale content inclusiever te maken. Denk hierbij aan het gebruik van ondertiteling, gebarentaalvertalingen en transcripties. 

4. 6x de kracht van videocontent

Een beeld zegt meer dan duizend woorden, en voor bewegend beeld geldt dat nog sterker. Wij zetten zes redenen op een rij waarom videocontent zo krachtig is, zoals de mogelijkheid om complexe ideeën visueel over te brengen en een sterke emotionele connectie te maken met kijkers. Het biedt praktische tips voor effectief inzetten van video, storytelling en het optimaal inzetten van social media. 

5. Social Search: de nieuwe manier van online zoeken

Social search verandert de manier waarop gebruikers informatie vinden, waarbij platforms zoals Instagram en TikTok steeds vaker worden gebruikt als zoekmachines. Hoe speel je hier als bedrijf op in door content te optimaliseren voor social media? En hoe beïnvloedt deze trend het zoekgedrag? Lees het artikel nog even terug!

Wil jij ook in het nieuwe jaar weer op de hoogte blijven van nieuwe digitale ontwikkelingen, trends in onze branche of wanneer we welke leuke vacatures online hebben staan? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en we keep you posted. Voor nu wensen we iedereen fijne feestdagen en alvast een inspirerend nieuwjaar!


Nieuwsgierig?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Cookies
Deze site gebruikt geanonimiseerde cookies. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met het gebruik van cookies, of klik op "Aanpassen" om je voorkeuren te bepalen.
Deze site gebruikt geanonimiseerde cookies.
Akkoord Aanpassen Weigeren