Tarkett is tapijtleverancier met oog voor duurzaamheid en respect voor de natuur. De vloeren die zij leveren (wereldwijd per dag 1,3 miljoen vierkante meter!) worden gekocht door consumenten die op zoek zijn naar een kwalitatief hoogwaardige vloer. Hoe combineer je inspiratie, kwaliteit en conversie in één website? Een mooie case om ons in vast te bijten!
De vraag
Stel: je bent online op zoek naar een nieuwe vloer. Dan wil je zo snel mogelijk naar de beste vloer voor jou, met alle bijbehorende informatie. De cijfers van de oude website van Tarkett lieten zien dat hier nog verbetering op mogelijk was. Ook bleven de merkwaarden van Tarkett op het gebied van innovatie en duurzaamheid onderbelicht. Aan de slag dus!
Onze oplossing
De online bezoekers van Tarkett zijn met name op zoek naar inspiratie en advies. Dat was de belangrijkste conclusie waar we samen met de experts van Tarkett mee kwamen. De aanschaf van een tapijt of houten vloer is over het algemeen voor de lange termijn en daarbij gaat iemand niet over één nacht ijs.
Als merk heb je daardoor maar in een relatief korte periode kans om de consument aan je te binden. Is de keuze voor een vloer eenmaal gemaakt, dan volgt een volgende kans vaak pas jaren later. Zaak om zo dicht mogelijk aan te sluiten bij de vraag van de consument en hen goed te begeleiden en te overtuigen bij de keuze voor een vloer. De website die we ontwikkelden, sluit hier perfect op aan.
Het resultaat
De online customer journey van Tarkett bestaat nu uit vier pijlers: oriënteren, kiezen, beslissen en beleven. Alle paden lopen vanuit het lookbook en de collectie naar conversie. Dit kan harde conversie zijn (bijvoorbeeld het bestellen van vloerstalen), of zachte conversie (doorverwijzing naar een Tarkett dealer). Daarnaast zijn de kernwaarden duurzaamheid en inspiratie zijn volwaardig onderdeel van de website.
Omdat de verkoop via dealers loopt, kregen deze veel aandacht. Iedere distributeur heeft een pagina die hij volledig in eigen beheer heeft. Zo kan hij zichzelf op een persoonlijke manier presenteren en draagt het tevens bij aan zijn eigen SEO. Deze pagina vinden klanten via de distributeur locator. Tijdens het bestellen van een staal kunnen klanten hun voorkeursdealer opgeven, waarna deze dealer de lead verder oppakt. Wat ons betreft bereikt Tarkett zo een ontzettend mooie interactie tussen online en offline. Maximaal dienstverlenend voor de klant, gericht op de juiste vloer voor de langere termijn.
Een inspirerende, conversiegerichte, website die klanten meeneemt in het aanbod door middel van inspirerende voorbeelden en de laatste trends. Omdat aankoop in de winkel plaatsvindt, ondersteunt de website een vloeiende beweging van online naar offline. Succes gegarandeerd!
Deze site gebruikt geanonimiseerde cookies. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met het gebruik van cookies, of klik op "Aanpassen" om je voorkeuren te bepalen.