Digitale ontwikkelingen
januari 2024

Wil je up-to-date zijn over de laatste digitale ontwikkelingen en inzichten? Onze Human Digital collega's houden je graag op de hoogte. Deze keer lanceert Google het nieuwste AI-model Gemini en praten we je bij over Instagram Threads.

Digital marketing Nieuws & Ontwikkelingen
04 januari 2024
Laura Wientjes

Google lanceert Gemini (Ultra)

Begin december kwam Google met de lancering van een 'grote mijlpaal in de ontwikkeling van AI', aldus Google zelf. Het nieuwste model heeft de naam Gemini gekregen. Met deze tool is het mogelijk om geluidsopnames van de Recorder-app opdracht te geven aan de kunstmatige intelligentie om een samenvatting te schrijven van de gesproken tekst. Daarnaast kan de technologie in chatprogramma's antwoorden voorstellen. Begin dit jaar komt ook het krachtigste model van Gemini uit: Gemini Ultra.

Bron: rtlnieuws.nl


Instagram Threads 

Hoewel Instagram Threads in juli al gelanceerd is, is het platform in Nederland pas sinds half december beschikbaar. Threads focust zich op het delen van tekst, in plaats van op het delen van beeld, waarvoor het Instagram-platform van oudsher is opgezet. Het platform is vergelijkbaar met die van X. Echter, daalt daar het aantal gebruikers al een tijdje. Een kans voor Threads dus. Via Threads kun je gebruikmaken van 500 tekens, linkjes, foto's en video's tot 5 minuten. 

Bron: frankwatching.com 


Adobe neemt Figma tóch niet over

Adobe zou Figma overnemen voor 20 miljard dollar, maar de overnameplannen zijn geschrapt. De twee bedrijven kwamen tot een conclusie dat er geen manier blijkt om wettelijke toestemming voor de deal te krijgen. Eerder uitten toezichthouders in de EU en het Verenigd Koninkrijk hun zorgen over de deal. De overname zou namelijk de concurrentie schaden, waardoor er een te dominante speler op de markt zou ontstaan. Nu de overname niet doorgaat, moet Adobe een termination fee betalen van 1 miljard dollar aan Figma.

Bron: tweakers.net


YouTube Shorts-advertenties

YouTube Shorts-advertenties worden naar meer adverteerders uitgerold naarmate de oplossing van bèta overgezet wordt naar beschikbaarheid voor iedereen. Voor het grotendeel kunnen gebruikers nu Short-advertenties kiezen als videoformaat. Deze verandering wijst naar de gebruikersbehoefte die ook terug te zien is bij Instagram reels en TikTok.

Hoe je controleert of YouTube Shorts-advertenties ook beschikbaar zijn binnen jouw YouTube account? Ga naar je YouTube Ads-account en maak een nieuwe campagne aan. Kies vervolgens; 'Maak een campagne zonder begeleiding van een doel' en selecteer 'video'. Als YouTube Shorts beschikbaar is in jouw account, zie je dat hier staan. 

Bron: searchengineland.com 


Cookies
Deze site gebruikt geanonimiseerde cookies. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met het gebruik van cookies, of klik op "Aanpassen" om je voorkeuren te bepalen.
Deze site gebruikt geanonimiseerde cookies.