6 vragen om je voor te bereiden
Als je net begonnen bent met de zoektocht naar DXP-oplossingen, is het verstandig de volgende zes vragen te beantwoorden om de doelen te verduidelijken en het project te ontwerpen:
1. Wie zijn de belangrijkste stakeholders?
Identificeer een (kleine)groep mensen om beslissingen te bespreken en te begeleiden.
2. Welk zakelijk doel wil je bereiken?
Digitale belevingstechnologie mag niet bovenaan de agenda staan. Het moet de strategie ondersteunen. Stel je doelen, stel een stappenplan op en zoek een oplossing die dit mogelijk maakt.
3. Welke basisfuncties heb je nodig om deze specifieke doelen te bereiken?
Ben je op zoek naar commerce, analyse, omni-channel levering? Maak een lijst en groepeer de vereisten in mogelijkheden die je al hebt en die je moet aanschaffen.
4. Wat is uniek aan de manier waarop je digitale ervaringen voor jouw doelgroep samenstelt?
Als je de nuances van je eigen marketingactiviteiten en publicatieomgeving begrijpt, kun je ervoor zorgen dat het DXP dat je kiest, consistent is met de bestaande workflow van je bedrijf.
5. Wat voor analytisch inzicht heb je nodig om een beslissing te nemen?
Met een realistisch beeld van de gegevens die je wilt verzamelen en hoe je het inzicht dat het onthult, zult gebruiken, ben je beter uitgerust om het beste DXP te kiezen.
6. Hoe ziet de huidige MarTech-stack eruit?
Zorg voor een grondige evaluatie van de huidige MarTech-stack. Let op wie in de organisatie welke delen van de stack gebruikt, welke fasen van de aankoopcyclus elk onderdeel ondersteunt en eventuele bestaande verbindingen in de stack. Denk ook na over andere technologieën die geïntegreerd moeten worden. Deze informatie is van onschatbare waarde voor planning, en voor de implementatie van DXP.