Geef jij je website de juiste focus?

Voor webredacteuren & online communicatieadviseurs in de zorg

Achter het maken van een goede ziekenhuis website gaan veel keuzes schuil, zoals...

  • Op welk deel van de klantreis leggen we de focus?
  • Wat bieden we andere doelgroepen, naast patiënten?
  • Hoe sluit de site aan bij apps en mijn-omgevingen?
  • Hoe maken we de site toegankelijk en begrijpelijk?


Op donderdag 12 oktober vond ons online evenement plaats: 'Geef jij je website de juiste focus?' waarin we inzichten hebben gedeeld die we in onze projecten toepassen. Met veel enthousiasme namen verschillende ziekenhuisorganisaties en hun communicatiespecialisten hieraan deel. Tijdens deze sessie zijn actuele onderwerpen vlot en toegankelijk gepresenteerd door onze specialisten. 

De sprekers



Koen Hachmang

Koen, creative lead bij Human Digital, sprak over 7 factoren die bijdragen aan een goede gebruikerservaring (UX). Deze 7 succesfactoren zijn: Nuttig, Bruikbaar, Vindbaar, Betrouwbaar, Toegankelijk, Aantrekkelijk en Waardevol.

Alle factoren samen zorgen ervoor dat je online omgeving waardevol is en dienen als een handige maatstaf om te bepalen hoe succesvol deze is voor je doelgroepen. 



Arjan Zuurbier

Arjan, onze communicatiestrateeg, ging dieper in op keuzes die je eigenlijk zou moeten maken bij het ontwikkelen van een bezoekersvriendelijke omgeving die je bezoekers ondersteunt. Je moet durven kiezen en vasthouden aan je beslissingen. Om je website maximaal te laten renderen, is het van cruciaal belang dat je je inleeft in de belevingswereld van je bezoekers. Daarnaast wil je een informatie overload voorkomen, gezien dit invloed heeft op de kwaliteit van je navigatie, zoekfunctionaliteit en taaksturing. 



Mike Lina

Ter afsluiting deelde Mike Lina, werkzaam bij het Groene Hart Ziekenhuis als online adviseur zijn ervaringen bij de ontwikkeling van hun digitale omgeving vier jaar geleden. Hierin stonden toegankelijkheid en de patiëntreis centraal. Hoe de website gebruiksvriendelijker en toegankelijker is geworden? Een grondige voorbereiding, waardevolle inzichten van een goed ingericht Google Dashboard, een klantenpanel en gebruikers die bij de ontwikkeling werden betrokken. Uit onze gegevens en feedback blijkt dat online bezoekers nu veel beter in staat zijn om de gewenste informatie te vinden.

Enkele tips van Mike: 

  • Begin met een mobile first benadering in de ontwikkeling
  • Betrek de doelgroep en medewerkers
  • Vergeet niet je eigen positionering: wij kiezen er als ziekenhuis voor om content te creëren op het gebied van preventieve maatregelen voor je gezondheid door middel van storytelling
  • Bespaar niet op testen!
Foto van Online Communicatieadviseur Groene Hart Ziekenhuis Mike Lina
Human Digital is met recht een 'people first agency' te noemen. Ze weten zich al 10 jaar als geen ander in te leven in onze doelgroep waardoor onze website een voorbeeld is geworden voor andere ziekenhuizen.
Mike Lina Online communicatieadviseur Groene Hart Ziekenhuis

Wil je graag in contact komen?

Ben je geïnteresseerd in een volgend event? We houden je graag op de hoogte. Ook beantwoorden we graag je vragen. Vul het onderstaande formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.



Projecten

Cookies
Deze site gebruikt geanonimiseerde cookies. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met het gebruik van cookies, of klik op "Aanpassen" om je voorkeuren te bepalen.
Deze site gebruikt geanonimiseerde cookies.