Flevoziekenhuis: Ik zie je, ik zorg voor je

Het Flevoziekenhuis
  • Umbraco
  • Employer branding
  • marktpositionering
Het Flevoziekenhuis is hét ziekenhuis voor Almere en de regio. Met een breed scala aan medisch-specialistische zorg en een 24/7 spoedeisende hulp biedt het ziekenhuis toegankelijke en mensgerichte zorg voor iedereen. Samen gingen we aan de slag om een digitale omgeving te creëren die aansluit bij de wensen en behoeften van werkzoekenden. Een mooie uitdaging om hieraan bij te dragen!

De vraag

Het Flevoziekenhuis wilde zich beter laten zien als een aantrekkelijke werkgever. Ze zochten naar een manier om potentiële medewerkers niet alleen te informeren, maar ook echt te raken met hun verhaal. Daarnaast was er behoefte aan een effectievere inzet van hun bestaande Applicant Tracking System (ATS), zodat de wervingservaring soepeler zou verlopen.

Een werken-bij site waar professionals niet alleen hun volgende baan vinden, maar ook een organisatie waar ze zich in herkennen.

Onze oplossing: employer branding met impact

Samen met het Flevoziekenhuis zijn we aan de slag gegaan. We hebben werksessies gehouden en medewerkers geïnterviewd om de kern van het werkgeversmerk scherp te krijgen. Wat maakt werken hier uniek? Hoe ervaren medewerkers de cultuur? Met die inzichten hebben we de juiste toon en strategie bepaald. Geen standaard corporate verhalen, maar echte mensen in beeld, met authentieke, laagdrempelige video’s die breed inzetbaar zijn, ook op social media. De nieuwe werken-bij site is ontwikkeld in Umbraco, een gebruiksvriendelijke CMS waarmee contentbeheerders gemakkelijk en flexibel kunnen werken. Daarnaast hebben we een ideaalbeeld gecreëerd voor de wervingservaring en dit vertaald naar de technische mogelijkheden van hun ATS. We zorgden ervoor dat het ATS niet alleen functioneel, maar ook mensgericht werd ingezet. 

De samenwerking met Human Digital is super fijn. Het contact is heel laagdrempelig, je kan altijd iemand bellen en is ook altijd gezellig!
Ieke Kramer, Communicatieadviseur Flevoziekenhuis

Het resultaat

Flevoziekenhuis heeft nu een sterk, onderscheidend werkgeversmerk dat echt past bij wie ze zijn. Vacatures voelen persoonlijker en sluiten beter aan bij wat kandidaten zoeken. De communicatie is verschoven van ‘zenden’ naar ‘antwoorden geven’


Het kernidee: 'Iedereen draagt bij aan goede zorg' is verankerd in de employer branding-strategie en versterkt de betrokkenheid intern en extern. Zo is het fundament gelegd voor een toekomstbestendige wervingsstrategie.

We zijn super trots op het eindresultaat van onze nieuwe werken-bij website!
Eline Wensink, Content Specialist Flevoziekenhuis

Wil je meer informatie of heb je een vraag?

Wij helpen je graag!
Cookies
Deze site gebruikt geanonimiseerde cookies. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met het gebruik van cookies, of klik op "Aanpassen" om je voorkeuren te bepalen.
Deze site gebruikt geanonimiseerde cookies.
Akkoord Aanpassen Weigeren