Verbindt de transportsector met elkaar
- Digitale Strategie
- Digital Design
- Development
- Kentico Xperience
De vraag
Samen met STL keken we kritisch naar de huidige positionering en naar het online landschap waarin zij zich bewegen. Ook in de transport en logistiek is digitalisering de afgelopen jaren namelijk in een stroomversnelling gekomen. Dat vraagt om een andere aanpak om doelgroepen te bereiken en van dienst te zijn. Als partner van STL werkten we aan een platform waarbij doelgroepen goed worden bediend, met de juiste toon en op de momenten die aansluiten bij hún behoeften. Super servicegericht, dus!
Onze oplossing
Hoe bepaal je de juiste online strategie? Door een analyse van het huidige platform, de verschillende klantreizen en de wensen vanuit de organisatie bij elkaar te brengen. Zo bepaalden we met een aantal workshops met STL passende strategische kaders. We kwamen tot een brede online strategie en een blauwdruk voor een nieuwe website. Hiermee is STL haar doelgroepen optimaal van dienst: nu én in de toekomst.
Het resultaat
Of het nu gaat om taalgebruik, interactie of toegankelijkheid: het nieuwe platform van STL sluit perfect aan bij de verschillende doelgroepen. Dat bereikten we onder andere met een heldere voorselectie op de homepage - we maakten een onderscheid tussen werkzoekenden, werkgevers, werknemers en scholieren. Zo vindt iedere bezoeker snel en gemakkelijk wat hij zoekt. Met keuzehulpen en een duidelijke thema structuur helpen we bezoekers snel aan relevante antwoorden in het uitgebreide aanbod. Via video’s, ervaringen en quizzen promoten we het werken in de transportsector. Werkgevers en werknemers brengen we snel bij thema’s als carrièremogelijkheden, opleiding, salaris, veiligheid en verzuim. Toch persoonlijk advies nodig? Bij iedere klantreis door de website leidt tot de mogelijkheid om contact op te nemen met een expert. Zo komen online en offline dienstverlening van STL perfect samen.